Verschillen en verbanden tussen SEO en SEA
Search Engine Optimization en Search Engine Advertising kennen veel verschillen, maar ook veel overeenkomsten. Beide varianten zijn een onderdeel van Online Marketing, en met beide manieren kun je een hoge positie bereiken in Google. Maar er zijn natuurlijk ook nog een aantal grote verschillen tussen deze twee varianten van online marketing. Benieuwd naar de verschillende overeenkomsten, verschillen en verbanden van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren? Lees dan zeker nog even verder.
Zoekmachine optimalisatie SEO
Met behulp van SEO kun je je website hoog laten scoren in de gratis resultaten van een zoekmachine zoals Google. Wanneer iemand een zoekopdracht ingeeft, die relevant is voor jouw website en je site is hiervoor geoptimaliseerd, dan wil je natuurlijk dat je zo hoog mogelijk wordt weergegeven in de zoekresultaten. Met behulp van Search Engine Optimization kun je dit bereiken
Adverteren in Google SEA
Het adverteren in Google kost geld. Dit is dan ook direct het eerste verschil met SEO, aangezien deze variant van online marketing gratis is. Met Google Adwords kun je advertenties kopen in Google. Hierbij haken SEO en SEA bij elkaar aan. De een vult de ander aan.
SEO en/of SEA toepassen
Wil je graag starten met de inzet van online marketing om de positie van je website te verbeteren? Dan is dat zeker een goed idee! Verstandig is om je zoekmachine marketing activiteiten uit te besteden aan een externe en professionele partij die hier dagelijks mee bezig zijn. Zij kunnen je het beste adviseren over wat je wel en niet moet doen, en ze kunnen je helpen met het opzetten van je strategie en campagne. Kortom: wil je dat je SEO en/of SEA activiteiten succesvol worden? Besteed je online marketing dan zeker uit, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed wordt aangepakt.