Gevelreclame, zo maak je het effectief
In de basis is gevelreclame niet meer dan een middel om een doel te behalen. Namelijk het vergroten van de zichtbaarheid van je bedrijf zodat je jouw doelgroep bereikt en nieuwe klanten werft. Maar hoe kun je dat zo effectief mogelijk doen? Daarvoor geven we in dit artikel een aantal tips.
Beperk de gevelreclame niet tot je bedrijfsnaam
Vaak wordt er bij gevelreclame vooral aandacht besteed aan het zo stijlvol mogelijk communiceren van de bedrijfsnaam. Maar je doelgroep gaat het helemaal niet om jouw bedrijf. Het gaat ze om wat jouw producten of diensten voor hen kan opleveren.
Dus het is van belang dat je naast een bedrijfsnaam op de gevel ook een korte boodschap communiceert over je toegevoegde waarde. Want dat kan net dat zetje geven dat voorbijgangers nodig hebben om contact met je op te nemen of om bij je binnen te lopen.
Zorg voor verlichting
Zeker in de wintermaanden wordt het al vroeg donker en laat licht. Het zou dan zonde zijn als de reclame op je gevel niet te zien is omdat er geen verlichting is. Zorg dus altijd dat je gevelreclame verlichting heeft.
Bij doosletters en lichtbakken kan dat bijvoorbeeld met ingebouwde verlichting en bij acrylaat freesletters en spandoeken kan dat bijvoorbeeld met ledspots die op de gevel gemonteerd worden.
Maak de gevelreclame niet te klein
Gevelreclame moet niet alleen van dichtbij, maar ook op grotere afstand van je bedrijfspand leesbaar zijn. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je boodschap niet te klein is.
Vermijd een te drukke boodschap
Dit aandachtspunt geldt met name voor spandoeken. Ondernemers hebben er een handje van om op een spandoek veel te veel informatie te vermelden, waardoor de kern van je boodschap verloren gaat. Probeer het dus zo bondig mogelijk te houden met wat je communiceert en vermijd onnodige informatie. Denk aan sociale mediaprofielen, openingstijden en visuele elementen die alleen maar afleiden.
Welke gevelreclame is het beste?
Er is geen beste vorm van gevelreclame. Dat komt namelijk omdat het met name gaat om het doel dat je wil bereiken. Als je bijvoorbeeld regelmatig een andere aanbieding onder de aandacht wil brengen, dan is een spandoek de beste oplossing. Dat komt omdat je spandoeken eenvoudig kunt verwisselen.
Als je een bedrijf hebt dat gespecialiseerd is een interieurontwerp is stijlvolle gevelreclame belangrijk en vallen lichtbakken bijvoorbeeld af en kun je beter voor freesletters kiezen.
Sta dus even stil bij enerzijds de functie van de gevelreclame en anderzijds waar het aan moet voldoen als het om de uitstraling gaat. Baseer daar vervolgens je keuze op en vraag bij verschillende partijen offertes op zodat je het aanbod goed met elkaar kunt vergelijken. Succes!