Goede content kan je conversie aanzienlijk vergroten
Individuele content is belangrijk voor de conversie
Elke klant is anders, dit is vanzelfsprekend. Toch gaan bedrijven hier niet goed mee om. Zo zijn er nog veel bedrijven die hier niet naar handelen, doordat de content die zij op hun website aanbieden helemaal niet gepersonaliseerd is. Dit is jammer want hier kan je veel conversie door mislopen. Gepersonaliseerde content is dus een must voor veel bedrijven.
Online marketing wordt menselijker en socialer
Online marketing wordt over het algemeen steeds socialer en menselijker. Als we de kennis over onze klanten zouden gebruiken om de content aan te passen aan wie zij zijn en opzoek naar zijn dan zal er een groot succes bereikt kunnen worden. Heel veel bedrijven zijn alleen nog maar bezig met het verkopen en vergeten daardoor een relatie op te bouwen met hun klant. Dit is echt een hele domme zet.
Transparantie en personaliseren van content
Transparant zijn hangt veel samen met het personaliseren van content. Bij online marketing is je website het visitekaartje. Een potentiele klant wil graag meteen kunnen zien wie jij bent, wat je doet en waar je voor staat. Dit betekent dus transparant zijn. Online marketing wordt steeds meer ingezet om de transparantie van je bedrijf te vergroten, zodat de markt precies kan zien wie de mensen van je bedrijf zijn, wat zij weten wat zij precies doen. transparantie trekt uiteindelijk veel meer klanten aan dan een dure commercial of advertentiecampagne.
Sociaal gedrag op social media
Social media gaat steeds een grotere rol spelen. Dit lijkt misschien wel een open deur maar met name doen ZZP’ers hier nog helemaal niets mee. Er zijn veel verschillende opties en zelfs een platform zoals Snapchat wordt geïntroduceerd in de zakelijke wereld. Daarbij is het van groot belang dat er eens echt social gedrag wordt vertoond op social media. Bedrijven moeten zich niet langer meer bezighouden met zenden, maar de interactie aangaan met de doelgroep.