Waarom zou je een animatie laten maken?
Eén video zegt meer dan duizend woorden. Écht waar! Wil je een presentatie maken? Of gewoon iets aan je doelgroep laten zien? Dan maak je, door een animatie te laten uitbesteden, snel je kernboodschap helder. In dit artikel lees je de voordelen van een animatie en lees je waarom je het moet uitbesteden.
Wat zijn de voordelen van een animatie?
Visuele informatie onthoud je veel en veel beter. Wist je dat wij visuele informatie 600.000 keer sneller opnemen? Nog meer statistieken op een rij:
- Wist je dat content met visuele elementen 94% meer bekeken wordt?
- De waarschijnlijkheid dat visuele content sneller gedeeld wordt is 40x groter op social media dan alleen tekstuele content;
- Gemiddeld leest een persoon maar 20% van de totale tekst.
Dit moet je aan het nadenken zetten, toch? Voor het overbrengen van je boodschap is een animatie zeker geschikt, want een bezoeker bekijkt passief het filmpje, waardoor degene meer open staat om informatie op te vangen. Het kost onze hersenen namelijk niet heel veel moeite om visuele content te begrijpen in vergelijking met tekstuele content.
Waarom is een animatie maken een vak apart?
Als ondernemer of als medewerker van het bedrijf is het verstandig om bij je kerntaak te blijven. Wat is de belangrijkste taak, waarvoor je aangenomen bent? Er komt namelijk meer bij kijken dan enkel een ‘filmpje’ maken.
Een animatiestudio gaat met jou sparren en stelt enkele concrete vragen om het filmpje letterlijk voor ogen te krijgen. Zo willen zij de kernboodschap weten, voor wie het wordt gemaakt en willen zij meedenken wat het doel achter het filmpje is. Het is een behoorlijk proces en alles wordt tot in de puntjes uitgeschreven. Het is enorm belangrijk dat de boodschap goed overkomt.
Tot slot: Maak concrete afspraken met animatiestudio en zet het op papier. Zo kom je niet voor verassingen te staan!