UX: de meest belangrijke SEO factor vandaag de dag?

UX: de meest belangrijke SEO factor vandaag de dag?

Heb jij wel eens gehoord van het vakgebied UX ook wel in ABN Nederlands gebruikerservaring? Ja we gebruiken nogal wat websites en apps in ons leven dagelijks. Voor allerlei doeleinden. Financiële zaken met de ING app bijv. Laatst ben ik begonnen met daten op Tinder. Verslavend zeg. Maar hoe kan dat dat zo een app zo verslavend werkt? Dat is nou uitstekende UX in de praktijk.

Komt dit vanzelf aanwaaien, goede UX? Nee natuurlijk dat is weer een vakgebied op zich waar professionals dagelijks mee bezig zijn om een app of website gebruikersvriendelijker te maken. Het is een relatief nieuw vakgebied wanneer je dit vergelijkt met andere online vakgebieden zoals copywriting, SEO, AdWords marketing en web design en ontwikkeling, maar de vraag groeit rap. Want wie wil nou niet een website of app die heel lekker en intuïtief werkt? Dus zetten bedrijven tegenwoordig partijen in zoals Swaanscommunicatie.nl om de online aanwezigheid gestroomlijnder en daarmee beter bruikbaar te maken.

We zien nu ook dat partijen als Google die websites en apps rangschikken in zoekresultaten meer en meer aandacht gaan besteden aan deze zogenaamde gebruikerssignalen en zij hebben steeds meer middelen hiertoe. Het lijkt erop dat Google nu met name kijkt naar de daadwerkelijke ervaring van gebruikers op een website, en niet naar dingen als wat zeggen andere websites over deze website of worden er bepaalde zoekwoorden in de tekst vermeld. De zoekmachine heeft hierin grote stappen gezet. En het lijkt te gaan gelden dat die website of app waar mensen nut aan ondervinden en naar blijven terugkeren het automatisch ook goed zullen doen in zoekresultaten eigenlijk hoe het altijd al zou moeten zijn geweest. Een beetje laat in 2019 of 2020, maar goed de toekomst ziet er rooskleurig uit.

Wat je dan daarbij nog wilt hebben is een goed merk en een goede huisstijl, https://www.swaanscommunicatie.nl/tekstbureau-tilburg/. Een goede gebruikerservaring is 1 ding, maar het oog wil ook wat. Combineer je een plezante huisstijl met goede gebruikerservaring dan zullen de komende jaren qua online marketing uitermate vruchtbaar zijn.

Reageren is niet mogelijk.