Social influencers inzetten voor marketing
Het internet blijft maar groeien en groeien. Social influencers zijn mensen die via hun social mediakanalen een grote invloed hebben op hun volgers. Vergelijk het met BN’ers. Zij hebben deze functie op televisie en radio opgebouwd. Bij Social influencers is dat ook zo, alleen zit het verschil hem erin dat zij een grote rol spelen op internet, en dat het daar voor hen is gestart. Denk aan populaire YouTubers, bekende mensen van Instagram of van Snapchat. Marketingtechnisch is dit heel interessant, zeker wanneer je je richt op een hele jonge doelgroep.
Doe er je voordeel mee
Voornamelijk op YouTube vind je veel social influencers. Zij maken vlogs, tutorials, challanges en andere leuke video’s die voornamelijk jonge kijkers trekken. De doelgroep kijkt echt op tegen deze personen en zien hen daarom ook echt als een voorbeeld. Ideaal dus om social influencers in te zetten wanneer je een jonge doelgroep wil gaan bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de marketing van een schoolcampage. Het gaat hierbij om jonge kinderen/tieners die nieuwe spulletjes nodig hebben voor het nieuwe schooljaar. Wat werkt dan beter dan promotie met bekende influencers? Als hun favoriete internet held een bepaalde lijn producten aanprijst, dan is de kans heel groot dat de jongeren dit ook interessant vinden en het dolgraag willen hebben.
Een succesvolle samenwerking
Afhankelijk van de soort marketing die je wil gaan toepassen, is het belangrijk dat je een duidelijk inzicht hebt van wat de social influencers precies doen online, en wie hun doelgroep zijn. Daarnaast is het belangrijk dat je weet hoe je ze kunt benaderen voor samenwerkingen. Vanaf daar kun je hen uitleggen wat precies de bedoeling is en wat je van hen verwacht. Let wel, social influencers staan er om bekend dat zij alleen samenwerkingen aangaan met producten of merken waar zij ook daadwerkelijk achter staan.