Om deze redenen moet je een NIMA opleiding volgen
Wanneer je je vakkenpakket op de middelbare school moet gaan kiezen, heb je meestal nog niet echt een idee wat je later nog precies wil doen. Je kiest dus maar vakken die je leuk vindt, of juist vakken waar je goede cijfers voor haalt. Wanneer je vervolgens klaar bent met de middelbare school weet je vaak al een beetje welke richting je op wil gaan. Je hebt daar namelijk in de laatste jaren of maanden van je middelbare schoolcarrière veel aandacht en tijd aan besteedt om een goede studiekeuze te kunnen maken. Wanneer je hier nog niet helemaal over uit bent, kan je een jaartje gaan werken, of op een andere manier een tussenjaar nemen om zo alsnog wat meer inzichten te krijgen over de verschillende studies die er zijn, en welke bij jou zouden kunnen passen.
Studie is binnen!
Wanneer je eenmaal weet welke studie je wil doen, moet je daar nog aardig wat voor regelen. Zo moet je je inschrijven bij de opleiding, je moet misschien wel een lening aanvragen bij duo, maar ook moet je jouw reisproduct gaan aanvragen en een eventuele studiebeurs. Wanneer je dat allemaal hebt gedaan, kan het ook nog zijn dat je door middel van een toets eventueel een plek krijgt in de door jou gekozen studie. Dit is natuurlijk allemaal heel lastig, maar zodra je ergens een plekje hebt wordt dit al een stuk beter. En stel, je hebt gekozen voor een studie in de richting van marketing, sales of communicatie. Dan is er een plek online, welke nima marketing heet, waar je allemaal extra masterclasses kan volgen die ook in deze richting zijn. Wanneer je jouw studie niet in deze richting hebt, is dat natuurlijk ook niet erg en kan je ook gewoon deze masterclasses volgen.
De extra masterclasses
Een van deze categorieën in masterclasses is de growth marketing training. Hier kan je dan kiezen uit 4 verschillende trainingen welke elk weer een eigen onderwerp hebben. Zo heb je growth hacking, community management, masterclass AI en marketing en als laatste de customers insight. Het voordeel van deze opleidingen is dat het meestal korte opleiding zijn van maximaal een paar dagen. Hierdoor kan je het ook gewoon doen wanneer je een baan hebt, en dus niet vol kan studeren zoals je misschien wel kon tijdens je studententijd. Ook voor veel bedrijven is dit alles dus zeer interessant, aangezien ze op deze manier makkelijk en snel hun personeel kunnen bijscholen, terwijl ze er niet heel veel mankracht mee verliezen. Bij elk van deze trainingen werk je onder het toeziend oog van een specialist in het vak om opdrachten uit te voeren die meer inzicht zullen geven in het onderwerp van de door jouw gekozen training. Als je bijvoorbeeld kiest voor het growth hacking programma, zul je leren om data te analyseren en leer je weten hoe je de klantervaring zo best mogelijk optimaliseert. Ook ga je unieke strategieën bedenken om zo de groei van het bedrijf te realiseren. Wanneer je klaar bent met deze training, heb je ook altijd nog de optie om door te gaan met een andere training. Dit zijn vaak trainingen die zich dan weer meer verdiepen op de eerdere training, of juist trainingen die het meer verbreden. Voor iedereen zit er altijd wel wat bij om zo jezelf verder te ontwikkelen.