Maximaal rendement in alle fases van de klantreis

Maximaal rendement in alle fases van de klantreis

De klantreis kent vier verschillende fases: See, Think, Do en Care. Dit model is ontworpen door Google en geeft de reis weer die de klant maakt, van begin tot eind. Weet jij precies waar je potentiële klanten naar opzoek zijn en kun jij op iedere fase van de klantreis inspelen? Grote kans dat het antwoord op deze vragen nee is. In dat geval heb je misschien wel wat aan het See, Think, Do, Care model van Google. Wanneer je dit model toepast kun je je goed inleven in de fases die de klant aflegt van begin tot het eind. Met deze kennis kun je inspelen op deze fases en de potentiele klanten de informatie geven die ze nodig hebben. Ben je benieuwd hoe je dit kunt doen en wat de vier fases precies inhouden? Lees dan zeker nog even verder!

De fases See, Think, Do en Care

Het model van Google geeft inzicht in de fases die de klant aflegt in de klantreis. Het begint met de See fase. Dit is de fase waar de klant nog geen klant is en hij nog passief aan het zoeken is. Hij heeft nog geen aankoopintentie en daarom heeft het in deze fase nog geen zin om je producten onder hun neus te schuiven. Het is bijvoorbeeld wel effectief om te werken aan je naamsbekendheid. In de tweede fase, de Think fase, is je potentiele klant al verder op weg. Hij of zij overweegt nu om het product te komen maar twijfelt nog waar. In de Do fase is de potentiele klant overgegaan tot aankoop. Hij of zij is overtuigd van het product en laat de concurrent voor wat het is. In de Care fase is het belangrijk dat je de klant tevreden houdt en er voor zorgt dat zij zich gaan binden.

Afbeeldingsresultaat voor see think do care

Reageren is niet mogelijk.