Adverteren in YouTube

Adverteren in YouTube

Er blijven altijd mensen die achterdochtig zijn, maar de kenners zijn het er allemaal over eens: YouTube neemt langzaam de televisiewereld over. Steeds meer mensen ontdekken YouTube en de leuke video’s die er te vinden zijn. Het is daarom helemaal geen gek idee om video adverteren in YouTube te overwegen. Er liggen namelijk veel kansen om je doelgroep te bereiken. Maar, hoe gaat het adverteren op YouTube eigenlijk in z’n werking? Hoe weet je precies waar je doelgroep zich bevindt en hoe zit het met de kosten? Wegen de voordelen op tegen de kosten die je er voor betaald of kun je beter via een andere manier gaan adverteren zoals bijvoorbeeld in Google. In dit artikel lees je waarom YouTube adverteren daadwerkelijk effectief is en waarom ook jij het zou moeten inzetten om bijvoorbeeld je naamsbekendheid te vergroten.

Redenen om te adverteren in YouTube

Je kunt door de inzet van YouTube marketing verschillende doelstellingen bepalen, zojuist werd er al een genoemd: je naamsbekendheid vergroten. Maar je kunt het ook in zetten om een nieuw product te introduceren, meer traffic te genereren naar je website of om meer bezoekers naar je bedrijf te trekken. Daarnaast kun je heel gericht adverteren op je doelgroep en zijn er veel verschillende advertentiemogelijkheden. Denk aan remarketing, in-stream adverteren, in-display adverteren of in-search adverteren. Dit zijn enkele voorbeelden maar er zijn nog meer mogelijkheden. Wat daarnaast ook een groot voordeel is van online adverteren in YouTube is dat je zelf je dagbudget kunt bepalen en dat je alleen betaald wanneer er ook daadwerkelijk naar de video wordt gekeken. Pas wanneer de kijker langer dan 30 seconde kijkt naar je video, betaal je. Is de video korter dan 30 seconde? Dan dient de kijker de gehele video af te kijken voordat de adverteerder geld betaald.

Afbeeldingsresultaat voor video adverteren

Reageren is niet mogelijk.